30 Ekim 2009 Cuma

Çok doluyum

bugün pek bi dolu ve üretkenim bi sürü şiir öykü yazdım sanırım daha da yazacağım bloguma da bir kaçı düştü yazdıklarımdan hadi iyisiniz

e insan bi sürü şeyden etkilebiliyor bi filmden bi kitaptan bi mailden hatta bi bakıştan bunları sentezlemezse nasıl insan kalabilir ki?
haftasonu - a-a haftasonu dedim iyi mi bu tatili haftasonu gibi algılıyor bilinçaltım- 4 film izledim birazdan anlatacağım ama güzel bi haber vereceğim önce: spora başladım hep ama hep istediğim bi şeydi erken aklıp tempolu yürümek ve duşunu alıp işe gitmek hiç de zor değilmiş herşey insanın kafasında bitiyor tavsiye ederim


filmlerden biri limon ağacı, sade bir sinema dili, kadınsı bir duyarlılıkla anlatılmış ve bir başkalaşım öyküsü -biliyorsunuz kitabı çok dile çevrildi- aslında alıp okuyacaktım ama kısmet olmadı filmi dvdcide bi anda görünce alıverdim -ama izlemem okumama engel değil- Yüzbaşı Corelli'nin Mandolini'ni de önce izleyip sonra okumuş doğal olarak da kitabını daha çok beğenmiştim -çok nadir eserler film olarak daha güçlü olabiliyor- bu arada Uçurtma Avcısı filmini de seyredeceğim, kitabını çok beğenmiştim bakalım film uyarlaması nasıl?


diğeri reader -çok yaratıcı ve aykırı bir senaryo, iyi oyunculukla pekiştirilmiş, cinselliğin diliyle bezenmiş- Oscar her ne kadar iyi oyunculuğun göstergesi kabul edilmese de Kate Winslet haketmiş

diğeri my life in ruins -başarılı tespitleri ile yunanlıları hatta onların türklere benzeyen yanlarını öyküleştirmeyi beceren ve hayranı olduğum Nia Vardalos'un filmi- evet bu kadını seviyorum, ilk filmi olan My Big Fat Greek Wedding'ten başlayarak sevdim bu şehla ve sempatik kadını bu filmde kendisine başrolde bu kez yunanistan'ın kendisi eşlik ediyor (peki peki ondan da bahsedelim filmde bi de yakışıklı var hele ki denizden çıktığı haline bayılırsınız)


diğer film ise Zeki Demirkubuz'dan, bizden 3. Sayfa! filmin altmetnini, daha derinlerindekileri okuyor hissediyorsunuz izlerken -figüranlarla yapılan tanıtım çekimlerinde, diziler konusundaki sohbetlerde ve onca acılarına karşın sanatçıların resimlerini görünce magazin dedikodusuna dalmalarında çok trajikomik çıkarımlar buluyorsunuz- diğer filmlerine göre daha akıcı bir dili var özellikle D Blok'a göre...

eveet şimdi de blogumuzu resimlerle bezeyelim -ne o hiç tepki vermiyorsunuz kuzum siz beni okumuyor musunuz?-

Hiç yorum yok: