1 Şubat 2010 Pazartesi

Moda Vapur İskelesinin Altında

Cumartesi sabah kalkıyorum. Ekmek ve gazetemi alıp gelirken güzel hava çarpıyor beni. Kahvaltıya oturuyorum. Telefonum çalıyor. Blog arkadaşım arıyor. İstanbul'a gelmiş beni görmek istemiş ne mutlu. Aslında anneme gideceğim. Kadıköy'de buluşuyoruz. Kadıköy'ü gezmeyeli ne çok olmuş. En son geçen ay akşam vakti koşturarak gitmiştim Mefisto'ya. İyi ki de gitmişim. Nereye gidelim diye sorunca yanındaki cafe aklıma geliyor. O da kırmızı bir organizer almak istiyor. Bir kaç kitapçıya sorduktan sonra Tchibo'yu görüyor arkadaşım. Hemen bir Latte bir Capucino alıp konuşlanıyoruz. İkimiz de ne gevezeymişiz. Anlattıkça anlatıyoruz.

Sonra Moda'ya gitmek istediğini söylüyor. Moda iskelesinin altında bir şapel varmış. Yürümeye başlıyoruz. Kırmızı organizerı ısrarla bitirmiş kırtasiyeciler. Bahariye caddesine ulaşıyoruz ki şemsiyemi unuttuğumu farkediyorum Tchibo'da. Altıyoldan iniyoruz bu kez. Kalabalık üstümüze üstümüze geliyor. Sevmem diyorum. Neden diye soruyor, bir şeyler geveliyorum. İşte bıraktığım gibi duruyor şemsiye.

Tekrar girdik balıkçılar pazarına. 2. kez geçiyoruz boynunda çan olan kazın yanından. Arkadaşım ayakkabı ve botlara bakıyor iştahla. Yemesinden korkuyorum. Beni buradan götür diye yalvarıyor. Moda İskelesine geliyoruz. Gelmesine de ortalıkta şapel yok. Kuzum şapeli ne yaptınız diyoruz. Bilen yok. Emin misin koçum orada şapel olduğuna?

Neyse oradan fotoğraf çeke çeke Kadıköy'e, vapurla Eminönü'ne, Mısır Çarşısından Kapalıçarşıya gidiyoruz. Eminönü meydanında birbirine sarılmış 10 kadar çift eylem yapıyor. Neyin eylemi anlamıyoruz. Kimse bir şey anlamıyor.

Kapalıçarşı da bitiyor. Yorgunluk ve açlıkla saldırıyoruz dönere. Ayrılıyoruz ama ben hala aynı yerdeyim: Şapele ne oldu? Bilen varsa yazsın. (İnternette de ara ara öyle bir bilgiye rastlamıyorum)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Belki kalabalığın seni neden rahatsız ettiğin sorduğunda başka bir konuya bağlayacakmıştır herif. Gevelemeseydin keşke. Şemsiyeyi iyi bulmuşsun, birileri tarafından götürülmüştür diye tahmin ediyordum. Tchibonun kahvelerini biliyorum; bir arkadaşla dünde içtik; bugünde. sevimli, güzel ve keyifli hatta sevimli lezzetleri var. Hele ki kafa bir adamla daha tatlı olur o kahve. daha güzel günler geçir olur mu? :)

The King dedi ki...

10 numara. Gitmiş kadar oldum karamel. Kesin Kadıköy'e geçicem , acayip güzel yazmışsın.

The King dedi ki...

Bir de kelime doğrulama olayını kaldırsan süper olacak valla.