7 Ocak 2010 Perşembe

Okutan Kampanya, Ağlatan Şampanya


İnsanın canı sıkılmayagörsün ne saçmalayacağını bilmiyor. Düşündüm de bi kaç kitap tavsiye ediim dedim. Merak etmeyin sürükleyici, kolay okunan, sıkı kitaplar.

Başucumda Müzik- Kürşat Başar: Gerçek hikayeden öykünerek yazılmış dokunaklı ve akıcı.(K.Başar gay diyolar doğru mu yaw:)


Uykuların Doğusu- Hasan Ali Toptaş: Bir kitabın illa bir kahramanı olmak, başısonu belli bir öykü anlatmak zorunda mıdır sorusuna en güzel cevap. Uykuların doğusu nerededir, cennetin doğusuna uzak mıdır? Kitap hangi zamanı anlatır? Bir deli kitap yazdırır mı?

Safran Sarı- İnci Aral/Mor İnci Aral: Akıcı ve yakıcı... Bir kadın bir erkeğin içini bu kadar mı bilebilir? Hadi bildi diyelim, beni nerden tanıyor bu kadın? :))

Sarmaşık- Şebnem İşigüzar: Adı üstünde 2 satır okuyunca kitap bedeninize sarılıveriyor. Dallanıyor, budaklanıyor, kulağınızdan girip beyninize ulaşıyor. Şebnem, kendini de koymuş hatta kitaba, Hitchcockçuluk oynuyor.(Hahaha Hitchcock ne demek hiç düşündünüz mü?)

Fırat Suyu Kan Akıyor Baksana/Karıncanın Su İçtiği/Tanyeri Horozları -Yaşar Kemal: Üçlemedir ama otuzlama hatta üçyüzleme bile olsa sıkılmadan okurum. Nar ağacının ve suda yürüyen böceklerin güzelliğine yazılmış aşk şiiri ile düşman tarafından kesilip yere atılmış ve seyirmeye devam eden gençkız memesinin acımasız flashbacki arasında sarsıcı kitaplar. Koş vatandaş koş, kapanın elinde kalıyooooooooo:)

Yere Düşen Dualar- Sema Kaygusuz: Şöyle söyleyeyim aynı öyküyü anlatan 2 ayrı romandan oluşuyor aslında. Yere düşen duaları öpüp duvar kovuğuna koymak geliyor içinizden ki bir karga kapıp götürsün.

İstanbullular- Buket Uzuner: Herşey 12 saat içinde oldu ve biz hepsinin beynine girip çıkan birer Minorty Report böceğiydik.

Sokaktaki Adam- Attila İlhan: Kısa vurucu cümleler... içsesler... sinematografik anlatım... Filmi de var zaten. Bir ara Kafika'ya gidip izlemek lazım. Eski eşi Biket İlhan çekmişti filme.(Kafika'yı duymayan var mı sinemakurdu olup da?)

Kurt Kanunu- Kemal Tahir: Tarih nerde biter, kurgu nerde başlar? Kurgu nerde biter, tarih nerde başlar? Kurtlukta kanun nedir? Kurt Kanunu toplantıda kafaya atılır mı? Atılırsa ekonomiye olan etkilerini maddeler halinde yazınız:)))

Nefes Nefese- Ayşe Kulin: Titanic'teki kemancıları buldum son satırlarda ama seslerini duyamadım nefes nefese okumaktan:) Sevişmek gibi bu kitabı okumak. Hadi şimdi bana müsade, orgazm sigarası ve şampanya içiceem:)) Gel buraya öpüjeeem:)

3 yorum:

KatranKarası dedi ki...

Süper! Listeme attım en kısa zamanda okumadıklarımı alıp okuyacağım!

B. dedi ki...

Yıllar önce bir AdamÖykü dergisi vardı Semih Gümüş'ün Adam Kitabevinden çıkardığı. Okur muydun? Şebnem İşigüzar, Sema Kaygusuz, Hasan Ali Toptaş'ı ordan tanıdım ben.

B. dedi ki...

Sema Kaygusuz, Yere Düşen Dualarla Fransa da ödül almış.