13 Ocak 2011 Perşembe

Mimoloji Bilimine Göre Ben

Dindarsınız ya da değilsiniz, inancınız var ya yok , dinlerini yaşadığını söyleyen insanlarda en çok sizi iten şeyler ne ve neden?
-Gözüme sokmaları. Beni korkutmaya çalışmaları. Kısa kollu gömlekle namaz kılıyorsun mesela, adam kollarına vurup cehennemde yanacak bunlar yanacak diyor.
Sizi siz yapan özelliklerinizden en belirgin olanı ne?
-Merak ve iyimserlik. Piştiiiii! Empati, şefkat.
Etrafınızdaki kişilere saygılı mısınız? Neyiniz insanlardan farklı ve ne konuda daha çok saygı bekliyorsunuz?
-Bu soruya hayır diyen var mı?:)) Empati yapar önyargılarımı soymaya çalışırım. Hoşgörülüyüm. Bunlara saygı duyun bak tamam mı?
"İnsanın" sizdeki tanımı ne? Karşınızdaki kişi de olmazsa olmaz dediğiniz özellikler neler ve neden sizin için önemli bunlar
-İnsan alışan hayvandır aga. Başka hiç bir hayvan gönüllü olarak daha önce yapmadığı bir şeyi yapmaz. Karşımdaki insan da yanıma geçsin öyle muhatap olayım. Çatışmadan kaçan biri olduğum için uzlaşılır ve hoşgörülü olsun. Üstüne kusiim, önemli diil desin. Yalamaya kalksın, abatma diim filan bunun gibi şeyler ararım.
Hayata bakışınızı paylaşır mısınız? Sürekli bir şeyler için hayatı suçluyor musunuz yoksa hayatta olması gerekenler bunlar ve olması gerekenler yaşanıyor mu diyorsunuz
-Nası bi tevekkül anlayışım var anlatamam. Hayat beni suçluyor, işlemediklerii de üstleniyorum:) 4 yıl diğer ranzalardan 10 cm daha alçak bi ranzanın altında yaşadım, 15 yıldır aynı kurumdayım. Başıma neler neler geldi. Dolaylı da olsa ben seçtim. Aha bak abartmaya başladım bile. Hakettim ben, hakettim:)
Savaşların asıl nedeni ne sizce? İnsanoğlu kendinde neyi yok etti ki zulüm denen illet yakasını bırakmıyor dünyanın?
-Savaşlar paylaşmayı bilmemekten kaynaklanıyor desek doğru olur mu acaba?
Sizi en çok huzursuz eden eksikliğiniz ne ? Şunu da düzeltseydim daha huzurlu olurdum dediğiniz, gerçeğiniz, boşvermişliğiniz, gamsızlığınız?
-Burada bir alıntı yapacağım: "Bilmiyorum. Yeterince huzurluyum bundan iyisi şamda kayısı. Ama çok güveniyorum sanırım herkese. Biraz daha şüpheci olsam sanırım daha iyi olurdum."
Kalbinizin sesi mi mantığınızın sesi mi? Neden
-Mantığım ama 6. his takviyeli olarak. Duygusal ve idealist iken hayat yonta yonta mantıklı yaptı.
Biri size bir kötülük yaptı ve biliyorsunuz ki yapılan şey bilinçliydi, tepkiniz nasıl olurdu? Susar mısınız yoksa aynı anda yüzüne vurur musunuz yapılanları? Kişilere davranışlarınızı neye göre belirliyorsunuz ?
-Becerebiliyorsam yüzüne söylerim, beceremiyorsam susarım. Kişilere niyetlerine bakarak tavır alıyorum.
Sizce, sabretmek nedir ve üzerinizde otorite kurmaya çalışan, sizin hakkınızı yiyen insanlara sabretmeli miyiz yoksa karşılık vermeli miyiz? Tepkimiz nasıl olmalı?
-Sabır erdemdir. (Yine pişti!) Babamdan böyle gördüm. Olmalı kısmı başka ama ben sabrederim.
Bir konuşmada geçti,ben böyle bir cümle kurdum:"Karşımdaki insan benim için değerli değilse söylediği cümlelerde değerli değildir, isterse hakkımda zanlarla kötü konuşsun hiç farketmez." Bunu söylememin nedeni de şu; biliyorum ki bu dünyada en zor şeylerden biri sizi anlamaya kapalı insanlara kendinizi ifade etmeye çalışmak ve birilerini memnun etmeye çalışmak..Peki siz nasıl düşünüyorsunuz bu konuda?
-Bütün insanlara kendini sevdirme takıntımdan kurtulamadım. Fazla soru sormayın sizi kendime benzetiveririm mazallah!
Hangi söz sizi rahatsız eder ve neden?
-Şunu yap!(Zaten o söylemese de yapmak üzereyimdir.)
Başkasında kınayıp da sonra sizinde yaptığınız bir şey var mı?
-Olmaz mı? İnsanız hata yapmak kaderimiz.
Berna'yı ve Kambersiz'i mimledim!

2 yorum:

Serhat dedi ki...

:D:D mimini beğendim piştileri ve kopyalarıda :D:D

HerbiRenk dedi ki...

aynen hayatta en çok neyi yapacağım söylenmesinden nefret ederim:)