23 Ağustos 2010 Pazartesi

Güzel bir haftasonu


Güzeldi çünkü hava serindi.
Güzeldi çünkü doğayla içiçeydim.

Uzun zamandır ihmal ettiğim çimler tohuma kalkmış, içindeki yabani otlar adam boyunu aşmıştı. Güneşte bıraktığım hamağın ipleri kopup yere düştüğümden, çimleri biçmekten başka yol kalmamıştı.
Önce 9 yaşındaki yeğen atladı ben yapayım diye. Kırmadım çocuğu, biraz sonra sıkılacağından emindim zaten. Sonra sıra bana geldi. İlerledikçe minik çekirgeler, balabanlar, göbeğinde yavrularını taşıyan renkli örümcekler, peygamber develeri kaçışıyor, onların kaçmasını bekliyordum. Microcosmos'un etkileyici sahneleri vardı aklımda.
Peygamber devesi göstermenin güzel olacağını düşündüm yeğene. Makineyi durdurdum. Birlikte inceledik. Oldukça büyük 2 tane gördüm: biri yeşil biri ot sarısıydı. Bu onların kamuflaj yeteneğinden kaynaklanıyordu. Sizin için wikipedia'yı karıştırdım:
"Kamufle olmak için üzerinde yaşadıkları bitkinin rengini alırlar. Yerde dolaşmaktan çok bitkiler arasında bulunmayı yeğlerler. Bir peygamber devesi yeşil ya da kurumuş bir yaprağa, ince bir dala, bir likene, parlak renkli bir çiçeğe ya da karıncaya benzer bir görünümde olabilir.Bu kamuflaj peygamber devesini düşmanlarından gizlemenin yanı sıra avına sezdirmeden yaklaşmaya ya da kurbanını hareketsiz bir biçimde bekleyerek tuzağa düşürmeye yarar."
ve sıkı durun:
"Peygamberdevesi kendinden küçük böceklerle (karınca, hamam böceği, sinek ...) beslenir. Ayrıca, yamyamlık vardır ve özellikle çiftleşme sırasında dişiler erkekleri yiyebilir."


Vücut yapıları ve boylarına göre, bir jetten daha hızlı uçan ve bir uzay mekiğinden daha seri olan sinek kuşları köşeye sıkıştırdıkları sandıkları peygamber devesi böceğine yem oldular. İşte inanılmaz görüntüler...
http://video.habervitrini.com/video.asp?vid=3563

Hiç yorum yok: