12 Mayıs 2010 Çarşamba

GOGILLAMADAN SORULARININ CEVAPLARI

1-"Maveraünnehir nereye dökülür?" dizesi kime aittir? ECE AYHAN


2-Peki Maveraünnehir nereye dökülür?:))))(Ben soruyorum) Maveraünnehir bir nedir değil bölgedir, bir yere dökülemez fiziksel olarak.

3-"Sonra, her şafak vakti, doktor, her şafak vakti kalbim Yunanistan'da kurşuna diziliyor." dizesi kime aittir? Tabii ki Nazım Hikmet'e...

4-Bir genelev patronunu kahraman ilan ederek onun adına şiir yazan eşcinsel şairimiz kimdir? ECE AYHAN

5-Uzun yıllar resim yapan, mimarlık okurken ilk yazdığı şiirle ödül alan ama şiir yerine romanları ile ünlü, okulunu yarım bırarak kitap okumak için eve kapanan yazarımız kimdir? ORHAN PAMUK

6-Bankacılığı bırakarap seri halde romanlar yazan, romanlarında entelektüel katil tiplemesini işleyen ve daha çok resim, şiir, caz, kitap gibi konularda bir sürü kitaba referans veren yazarımız kimdir? SELÇUK ALTUN

7-109 şiir kitabı olan şairimiz kimdir? FAZIL HÜZNÜ DAĞLARCA

8-Şiir Okuma Kılavuzu kaynak kitabı ile akılda kalan, siyasi çizgisi zikzaklı ama şiiri oturaklı SBF mezunu şairimiz kimdir? İSMET ÖZEL

9-PSK genel başkanı, Sezen Aksu'nun besteleyerek popülerliğini arttırdığı Gülümse şiirinin yazarı şairimiz kimdir? KEMAL BURKAY

10-Aynı soyadla edebiyat dünyasına girmiş, toplumcu gerçekçilik çizgisinde eserler vermiş akraba üç şairimiz kimlerdir? İpucu: En popüler olan şairin "Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var" şiiri mail trafiğinde çok sık karşınıza çıkar. ATAOL BEHRAMOĞLU-NİHAT BEHRAM-ONUR BEHRAMOĞLU

1 yorum:

B. dedi ki...

Çok seviyorum ben bu seriyi.

Cevaplar muhteşem :)))

Orhan Pamuk, 40 yaşına kadar babasından harçlık alarak geçinmiş diye biliyorum, bir dergide okumuştum.

Kemal Burkay'la Selçuk Altun'u hiç duymamıştım.

Ellerine sağlık. Teşekkürler cevaplar için. Çok beyin gıdıklayıcı bir seri.

Ataol Behramoğlu'nun nerde öğretim görevlisi olduğunu biliyor musun? Gogıllamadan söyle, yakarım. :))