25 Ocak 2011 Salı

Acaip Çiçekler 2

Yaşasın bir kasaba efsanesi değilmiş. Şansıma SABUN ÇİÇEĞİ yazdım ve buldum. Sabun Otu da denen bu çiçekten vardı kuyumuzun başında. Çocukken çiçeklerini koparır elimizde ovalar elimizi sabunlardık. Bakın ne deniyor: "Köklerinde saponin adlı madde ile ayrıca zamk, reçine, uçucu ve sabit yağlar bulunur, içerdiği saponin nedeniyle bitkinin kök ve diğer kesimleri suyla çalkalandığında sabun gibi köpürür. "
Gözünün yağında 2 yumurta pişiriim google.
E bu çiçeğin adını bilmeyen yoktur sanırım. Var mı? O zaman ben söyleyeyim: PARLAK MUSTAFA

AHTAPOT ÇİÇEĞİ imiş adı. İnkar etmiyor:))


Bu çiçeğin 3-4 ismi var:



Topçu Çiçeği, Aliminyum Çiçeği, Karyağdı Çiçeği, İzmir Güzeli



TELGRAF ÇİÇEĞİ imiş bu çiçeğin adı. Oldukça arsızdır ve her yerde görürdüm.




Bu çiçeğin adı YARASA ÇİÇEĞİ. Bakımı çok zormuş ve önce beyaz açup sonra siyaha dönüyormuş. Ne acaip değil mi?





Bunun adı da GÜVEY KANDİLİ

Bu çiçeğin adı EZAN ÇİÇEĞİ. Ezan çiçeği, akşam ezanı okunmaya başladığında tomurcuk haline gelip ezan okunduktan sonra 5 dakika içerisinde açılıyor. Tomurcuktan açılmaya başlayan çiçek, pıtır pıtır ses yapınca da görenleri hayretler içerisinde bırakıyor.
Evet bu çiçekleri bilen var mı?

4 yorum:

The King dedi ki...

Karamel , bu çiçekleri görünce yaz gelsin istedim bir an. Hiçbirini bilmiyorum bu bitkilerin. En çok da sabun çiçeğini merak ettim. Bizim oralarda yoktu herhalde. İlginç valla.

İçimdekiAşk dedi ki...

çok ilginç bir günlük olmuş oku oku doyamadım hem güldüm hem hüzünlendim.Emeğine sağlık izlemeye de aldım :)

kremkaramel dedi ki...

Akasya kokusuna bayıldığım için, bloguna hemen sempati duydum. Vakit ayırıp inceleyeceğim ben de. Haa bir de küçükken akasya çiçeklerini yerdik biz:)

kremkaramel dedi ki...

@king
Sabun çiçeğinin içindeki maddelerden dolayı doğal dezenfektan ve Denizli'de bir firma bu bitkiyi üretip doğaya zararlı olmadığı için pazarlamaya bile başlamış.